Bezorging op Wo & Zat Wo & Zat. Gratis bezorgd vanaf €75
Contact Aanbiedingen Over ons
image

BESTEL ONLINE JE HALAL KWALITEITSVLEES.

GEPORTIONEERD,Vacuüm VERPAKT EN GEKOELD THUISBEZORGD.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

image

Ingrediënten:

  • Rode ui
  • Zout en peper
  • Broccoli
  • Soja saus
  • Kippendijen
  • Honing
  • Rode peper
  • Basmati rijst
  • Sesamzaadjes
image

Bereidingswijze

1. Maak een marinade van de honing, sojasaus, water, zout en versgemalen peper. Meng hier de in reepjes gesneden kippendijen doorheen.

2. Kook alvast 200 ml water per persoon voor de rijst. Verhit een beetje sesamolie in de pan en fruit ongeveer 2 minuten de gesnipperde ui en de helft van de gesneden peper.

3. Voeg de basmati rijst toe en bak 1 minuut op laag vuur mee.

4. Blus af met 200 ml kokend water per persoon en breng op smaak met een beetje zout. Laat het geheel afgedekt op laag vuur ongeveer 12 minuten gaar koken.

5. Als de rijst gaar is, zonder deksel uit laten stomen.

6. Verhit in een wok zonnebloem olie en bak de overige gesneden peper 1 minuut.

7. Voeg de broccoli roosjes toe en roerbak 2 minuten.

8. Blus af met sojasaus en 1 deciliter water en laat nog 5 minuten op laag vuur garen.

9. Bak de gemarineerde kippendijen reepjes in een koekenpan met een scheutje olie in ongeveer 5 minuten gaar.

10. Verdeel de broccoli en de kip over de rijst en garneer met de sesamzaadjes.

Zelf toevoegen: Sojasaus, honing, sesamolie, zout/peper

Tips: Laat de rode peper weg als er kinderen mee eten. Heb je geen sesamolie in huis? Gebruik dan zonnebloem olie. Allergenen: Gluten, soja en sesamolie/zaad

Bestel direct