Bezorging op Wo & Zat Wo & Zat. Gratis bezorgd vanaf €75
Contact Aanbiedingen Over ons
image

BESTEL ONLINE JE HALAL KWALITEITSVLEES.

GEPORTIONEERD,Vacuüm VERPAKT EN GEKOELD THUISBEZORGD.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

image

Ingrediënten:

  • Kip blokjes
  • Quinoa
  • Pomodori tomaat
  • Rode ui
  • Platte peterselie
  • Venkel
  • Roomboter
  • Venkelzaadjes
  • Zonnebloemolie
  • Bloem
  • Zout, versgemalen peper
  • Citroen
image

Voorbereiding:

1. Kook de quinoa volgens bereidingswijze op de verpakking beetgaar, spoel koud en laat uitlekken.

2. Snijd de tomaat in vieren, verwijder zaadjes en kroontje en snijd het vlees in kleine mooie gelijkmatige blokjes.

3. Pel en halveer de rode ui.

4. Snipper de ene helft van de rode ui en de andere helft snijd je in halve ringen.

5. Pluk was, droog en hak de platte peterselie fijn.

6. Halveer de venkel, verwijder de kern en snijd de venkel in dunne reepjes.

7. Maak een dikke beslag (iets dikker dan pannenkoeken beslag met water en bloem) en breng op smaak met zout en versgemalen peper.

Bereidingswijze:

1. Haal de kip stukjes door een klein beetje bloem, daarna door het beslag en laat het overtollige beslag er vanaf druipen.

2. Frituur de kip stukjes in voorverwarmde olie goudbruin, krokant en gaar (controleer op gaarheid!) en laat op een papier uitlekken.

3. Meng de quinoa met de tomatenblokjes, gesnipperde ui, platte peterselie en breng op smaak met zout, versgemalen peper en citroensap.

4. Smelt boter in een pan en bak de venkelzaadjes 2 minuten op laag vuur. Voeg de gesneden venkel, uiringen en water toe en laat op laag vuur beetgaar stoven. Breng op smaak met zout en versgemalen peper.

Serveren:

Laat je creatie los.

Tips: Voor nog meer smaak kun je een klein beetje kerriepoeder of ras el hanout door het beslag roeren! Zelf toe te voegen: Roomboter, zonnebloemolie, bloem, zout en versgemalen peper. Allergenen: Lupine, Sulfiet, Melk.

Bestel direct