Bezorging op Wo & Zat Wo & Zat. Gratis bezorgd vanaf €75
Contact Aanbiedingen Over ons
image

BESTEL ONLINE JE HALAL KWALITEITSVLEES.

GEPORTIONEERD,Vacuüm VERPAKT EN GEKOELD THUISBEZORGD.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

image

Ingrediënten:

  • Basmati rijst
  • rode ui
  • knoflook
  • rode paprika
  • champignons
  • tomatenblokjes
  • appel
  • koriander
  • zonnebloem olie
  • gemarineerde kippendijen
  • rozijnen
  • Griekse yoghurt
image

Voorbereiding:

1. Kook de basmatirijst volgens bereidingswijze op de verpakking.

2. Pel en snijd de rode ui in halve ringen.

3. Pel en snijd de knoflook fijn.

4. Halveer de rode paprika’s, verwijder de zaadlijsten en snijd de paprika’s in dunne reepjes.

5. Wrijf de champignons met een doekje schoon en snijd in dunne plakken.

6. Schil de appel, verwijder het klokhuis en snijd de appel in kleine blokjes.

7. Snijd de gewassen koriander fijn.

Bereidingswijze:

1. Verwarm een beetje zonnebloemolie in een braadpan en bak hierin op laag vuur de ui en knoflook voor ongeveer 2 minuten.

2. Voeg de paprika’s, champignons en gemarineerde kippendijen toe en bak op laag vuur 8 minuten.

3. Voeg de tomatenblokjes toe, breng de saus aan de kook en laat ongeveer 5 minuten koken totdat de kip en groenten goed gaar zijn.

4. Voeg de gesneden appel, rozijnen en yoghurt toe, en breng op smaak met peper en zout.

5. Warm goed door en voeg net voor opdienen de gesneden koriander toe.

Serveren:

6. Schep de gekookte basmatirijst op een bord en schep daar de saus met kip en groenten overheen.

Tips: Zorg ervoor dat de rijst mooi beetgaar en droog is zodat de rijst verwend kan worden met de heerlijke saus.

Allergenen: Gluten, soja, melk, mosterd, selderij, lupine en sulfiet.

Zelf toe te voegen: Peper, zout en zonnebloemolie.

Bestel direct