Bezorging op Wo & Zat Wo & Zat. Gratis bezorgd vanaf €75
Contact Aanbiedingen Over ons
image

BESTEL ONLINE JE HALAL KWALITEITSVLEES.

GEPORTIONEERD,Vacuüm VERPAKT EN GEKOELD THUISBEZORGD.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

image

Ingrediënten:

  • kruimige aardappels
  • scholfilet
  • lente ui
  • gele paprika
  • peterselie
  • ei
  • bloem
  • paneermeel
  • zonnebloemolie
  • tomaat
  • knoflook
  • sperziebonen
image

Voorbereiding:

1. Was de geschilde aardappels, halveer ze en kook ze in ongeveer 10 minuten gaar, zeef en laat uitwasemen.

2. Snijd de rauwe scholfilet in gelijkmatige blokjes.

3. Snijd de lente ui in dunne ringen en klop de eieren los.

4. Halveer de paprika, verwijder de zaadlijsten en snijd de paprika in kleine blokjes van 1 centimeter.

5. Snijd de gewassen bladpeterselie in grove stukken.

6. Snijd de gewassen tomaten in blokjes (bewaar zaad en vocht!).

7. Pel en pers de knoflook.

8. Verwijder de uiteindes van de sperziebonen en kook de sperziebonen in ongeveer 5 minuten beetgaar.

Bereidingswijze:

1. Prak de gekookte aardappels een beetje zodat je nog wel stukken aardappel hebt. Meng met de blokjes schol, lente ui, paprika blokjes, helft van de bladpeterselie en de helft van de losgeklopte eieren en breng op smaak met zout en versgemalen peper.

2. Vorm tot visburgers en haal de burgers eerst door de bloem, dan het losgeklopt ei en vervolgens door paneermeel. Bak de visburgers in een beetje zonnebloemolie tot ze goudbruin zijn.

3. Verwarm in een andere pan zonnebloemolie en bak de knoflook en tomaten blokjes (met vocht en zaad) ongeveer 2 minuten op laag vuur.

4. Voeg de voorgegaarde sperziebonen en de andere helft van de bladpeterselie toe aan de saus en breng aan de kook. Breng op smaak met peper en zout.

Serveren:

5. Serveer de visburgers op een bord en de warme bonensalade in een kom.

Tips: Als je de dag ervoor gekookte aardappels hebt gegeten en je hebt ze over, kun je die ook prima gebruiken als basis voor de visburgers. Als het mengsel te vochtig is (en daardoor niet gevormd kan worden) kun je er een beetje bloem doorheen roeren. Als je de bonensalade pittiger wilt kun je daar 2 eetlepels harissa/sambal aan toevoegen en kort mee bakken.

Allergenen: Gluten, ei, vis, soja, melk, sulfiet en lupine.

Zelf toe te voegen: Peper, zout, zonnebloemolie en eieren.

Bestel direct